VAC Uygulaması

Günümüzde yara iyileşme sürecini hızlandıran etkenler yara tedavisi ve yara kapama konusu ile ilgili önemli gelişmeler olmuştur. Bu gelişmelerden bir tanesi de VAC (Vacuum Asisted Closure) yöntemidir.
Günümüzde yara iyileşme sürecini hızlandıran etkenler yara tedavisi ve yara kapama konusu ile ilgili önemli gelişmeler olmuştur. Bu gelişmelerden bir tanesi de VAC (Vacuum Asisted Closure) yöntemidir. Bu yöntemde öncelikle yarada bulunan dolaşım bozukluğundan kaynaklı nekrotik dokular titiz bir şekilde debritman yapılarak temizlenir. VAC Sistemi yaralı bölgeye uygun bir negatif basınçla (subatmosferik) basınç uygulamak için akıllı tedavi ünitesi kullanır. Yaralı bölgeye uygulanan özel pansumanlar, sıvı birikimini sürekli olarak yaradan çekerken, VAC Teknolojisi basıncın yaralı bölgeye eşit dağılmasını sağlar.
Yara vakum sistemi birkaç parçaya sahiptir. Köpük veya gazlı bez sargısı doğrudan yaranın üzerine yerleştirilir. Yapışkan film, pansuman ve yarayı kaplar. Drenaj borusu yapışkan filmin altından geçer ve portatif vakum pompasına bağlanır. Bu pompa, yara üzerindeki hava basıncını kaldırır. Bu işlemi sürekli olarak da yapabilir veya döngü halinde de yapabilir.
VAC Tedavisi ile
* Fazla sıvı yaradan boşaltılır
* Yaradaki şişlik ve ödem azaltılır
* Yaradaki bakteriler azaltılır
* Yaranın nemli ve sıcak kalması sağlanır
* Yaranın kan akışını artırır
* Yaradaki inflamasyon ile mücadele eder
* Yara kontraksiyonunu sağlar
VAC tedavisi ile pansumanların genellikle daha az değişmesi gerekir. Yerinde kalmaları daha sağlıklı olabilir. Bu durum hastaya kolaylık sağlar.
VAC tedavisi ile hastanın yaşam kalitesinin yükselmesi genel tedavi masraflarının azalması ve yaraların daha hızlı daha etkili bir şekilde iyileşmesi hedeflenir.