GENEL CERRAHİ NEDİR ?

   Genel cerrahi vücudumuzda bulunan birçok sistemi (endokrin sistem: tiroid, paratiroid, adrenal bez vb., sindirim sistemi: yemek borusu, mide, ince ve kalın bağırsaklar, pankreas, karaciğer, safra sistemi) meme hastalıkları, travma ve yanıklar gibi genel konuları inceleyip bu sistemlere ait hastalıkları değerlendirerek gerek medikal, gerekse cerrahi olarak tedavisini sağlar.

   Genel cerrahi bölümü kapsamı en geniş olan alanlardan bir tanesi olarak öne çıkmakta olup ilgi alanın genişliği nedeniyle bir çok bölüm ile iş birliği içerisinde eş güdümlü olarak çalışmaktadır.
   Genel cerrahi hastalarının tedavisinde en önemli aşamalarından biri de ameliyat sonrası hastanın en kısa zamanda eski yaşamına dönecek duruma gelmesidir.

   Genel Cerrahi Alanında Tanı ve Tedavisi Yapılan Hastalıklar:

  *  Guatr hastalıkları (Troid Hastalıkları)
  *  Meme Hastalıkları
  *  Üst gastrointestinal sistem (yemek borusu, mide) hastalıkları
  *  Hepatobilier sistem (safra sistemi, karaciğer, pankreas) hastalıkları
  *  İnce ve kalın bağırsak hastalıkları
  *  Kolon, rektum, anüs hastalıklarının takip ve tedavisi (kolorektal tümörler, vb.)
  *  Hemoroid (basur), anal fissür (makatta çatlak), anal fistül, sinüs pilonidalis (kıl dönmesi) hastalıkları
  *  Karın ve kasık fıtığı
  *  Lokal anestezi ile küçük cerrahi girişimler
  *  Vücutta et beni veya yağ bezesi
  *  Tırnak batması ve tırnak hastalıkları
  *  Sırt ağrıları sağ omuz bölgesinde gerginlikler
  *  Travma ve kazada yaralanma
  *  Acil cerrahi hastalıklar (apandisit, safra kesesi iltihabı, travma cerrahisi…vb.)