OZON TERAPİ

   Ozon üç oksijen atomundan oluşan kimyasal bir bileşendir. Normal atmosferik oksijenin (O2) enerjilendirilmiş halidir. Ozon oda sıcaklığında renksiz ama karakteristik bir kokusu olan bir gazdır. Kokusu fırtına sonrasında yüksek yerlerde veya deniz kenarlarında hissedilebilir. Ozon oksidize edici bir madde ve ileri derecede etkin bir dezenfektan olması nedeniyle içme suyunun temizlenmesinde de kullanılır.

   Tıbbi Ozon Nasıl Elde Edilir ?

   Ozon Jeneratörlerinin ürettikleri enerji medikal oksijen tüpü içerisindeki tekil O2 moleküllerinin oksijen atomlarına ayrışmasını sağlar. Enerji yüklü atomlar var olan bir O2 molekülüyle reaksiyona girerek O3 ozon molekülünü oluşturur.

   Ozon Tedavisi Nedir ?

   Tıbbi ozonun bakteri mantar öldürücü ve virostatik özellikleri olduğu bilinmektedir. Enfekte yaraların bakteri ve viral kaynaklı hastalıklarda yaygın olarak kullanılmaktadır.
   Dolaşımı uyarıcı etkisi dolaşım bozukluklarında kullanılmasını sağlar ve bu nedenle organik fonksiyonları canlandırma açısından çok değerlidir. Ozon bağışıklık sistemini yeniden aktive eder.
   Vücutta revitilazasyon ve rejenerasyon etkisi yaratır.
   Tıbbi ozon uygulaması bağışıklık sistemi zayıflayan hastaların bağışıklık direncini yükseltmesi anlamında çok yararlıdır.
   Hastalıklara karşı direnmek üzere bağışıklık sistemi boyunca bir dizi pozitif değişim yaratarak ilgili hücreleri uyarır.
   Sistemik (Major Otohemoterapi) uygulanan ozon vücudun kendi antioksidanlarını harekete geçirir. Bu nedenle kronik enflamasyon içeren hastalarda da hastalığının iyileşmesinde önemli bir ölçüde pozitif etki yaratır.

   Ozon tedavisinin kullanıldığı alanlar:

   1-  Dolaşım bozukluklarının tedavisi (Migren vb.)
   2-  Karaciğer hastalıkları (Hepatit) ve herpes gibi virüslerden kaynaklanan hastalıklar
   3-  Enfekte olmuş kötü yaraların ve enflamasyonlu rahatsızlıkların iyileşmesi
    *  Bacaklardaki açık ülserler
    *  Enflamasyonlu bağırsak hastalıkları (kolit proktit)
    *  Enfekte yaralar yanıklar mantar enfeksiyonları vb.
   4-  Yumuşak doku hasarları (burkulma çarpma kapalı travma)
   5-  Allerjik hastalıklar
   6-  Deri lezyonları
   7-  Oto-immun Hastalıklar ( Multiple skleroz, Behçet Hastalığı)
   8-  Viral hastalıklar (Hepatit B-C)
   9-  Cilt hastalıkları
  10-  Göz hastalıkları
  11-  Geriatrik hastalıkları (parkinson, alzhemier)
  12-  Kronik yorgunluk sendromu, depresyon, duygu-durum bozuklukları
  13- Ozon kanser tedavilerinde demek veya tamamalayıcı terapi olarak major veya minör (adele içine enjeksiyon) uygulama biçimlerinde düşük dozlarda kullanılmaktadır.

   Ozon Uygulama Biçimleri

   Ozon uygulama biçimlerinin tamamında ozon gazını solumak yasaklanmıştır !!
  1-  Major Otohemoterapi: Hastanın kanı alınır ve işlemden geçirildikten sonra yeniden hastaya verilir.
  2-  Minor Otohemoterapi: Major uygulamayla aynı yöntemle yapılan bir uygulamadır. Revitilizasyon amacıyla adele içine ozon ile işlem gören kan hastaya verilir.
  3-  Rektal yolla O3 gazının uygulanması: Tıbben insüflasyon olarak adlandıralan bu yöntemde hasta aslında hiçbir şey hissetmez. Ozon gazı doğrudan emici almaçları duyarlı olan bağırsak zarlarınca kolayca emilir.
  4-  Torbalama yöntemi: Ozon gazının doldurulduğu özel plastik torba vb. gibi araçlar kullanarak kapalı bir sistemle yapılır.
  5-  Eklemlere Ozon Enjeksiyonu: Tıbben intraartiküler yol olarak adlandırılan yöntemde eklem içine ozon uygulanır. Ayrıca uzman ozon terapistler tarafından enflame ve ağrılı eklem çevresine özenle enjekte edilmesine dayanır.